Nowoczesne firmowe logo – o czym pamiętać przy projektowaniu

Dobry projekt logo to ważna sprawa dla wszystkich firm – w końcu ten wizualny element będzie wizytówką pośród kontrahentów. Z takich też powodów zaprojektowanie go warto zlecić specjalistom, a jeżeli ktoś chce się samemu za to zabrać, to pilnować kilku istotnych zasad.

Przede wszystkim logo firmy powinno być możliwie czytelne i proste. Prostota ma ogromne znaczenie, bowiem sprawa wrażenie nowoczesności i profesjonalizmu. Zresztą wystarczy się przyjrzeć logotypom największych marek, żeby dostrzec do doskonale. Odpowiednia kreacja logo to również zrezygnowanie z większej ilości kolorów.

Specjaliści zalecają, aby ich nie było więcej niż maksymalnie trzy, ale im ich liczba będzie mniejsza tym lepiej. Zbyt duża mieszanina kolorów nie będzie wyglądać zachęcająco, i przyniesie odwrotny efekt od zamierzonego. Graficy muszą również zwracać uwagę na użytą czcionkę. Pasować ona powinna do specyfiki branży, w której klient ma firmę, dużą rolę odgrywają również różne psychologiczne aspekty.

Wiele firm po jakimś okresie działania na rynku decyduje się także na odświeżenie logo. Zabieg taki ma za zadanie tchnienie nowego ducha w taką markę i danie jej nowych możliwości. Takie odświeżenie przeprowadzić można na podstawie dotychczasowych projektów, ale niekiedy wszystko zaczyna się od zera. Biorąc pod uwagę powyższe rzeczy zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jednak będzie przekazanie projektu agencji marketingowej. Bez problemów taką można znaleźć w sieci, przykładowo wpisując hasło czytaj dalej o logo dla firmy i sprawdzając otrzymane wyniki.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz